Werkhostel, Emerald Backpackers - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu Werkhostel, Emerald Backpackers - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

Werkhostel, Emerald Backpackers

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 April 2013 | Australië, Melbourne

Eindelijk weer een verslag van mij. Ik zit nog steeds in het zelfde oude en volle hostel in een plaats waar niks te doen is. Toch weet ik niet waar ik moet beginnen met schrijven. Na ongeveer bij 5 verschillende basen te hebben gewerkt en na veel nieuwe leuke mensen ontmoet te hebben vind ik het weer tijd om verder te gaan. Tot dat Karin de manager van dit hostel naar me toe kwam en zei dat ze wel een leuk baantje voor me had. Het is een baantje voor 2 weken bij een tulpenboer. Ik heb deze aangenomen en morgen is de eerste werkdag. Dus ik stel het vertrek van het hostel bij deze weer eventjes uit.

Over de herbfarm had ik al het een en ander verteld. Maar helaas, na een aantal weekjes was het werk op. Alleen nog een paar klusjes voor de vaste werknemers. Dus wij, 4 meiden van het hostel hadden geen werk. De herbfarm verdiende niet echt heel erg goed dus ik had nog lang niet genoeg geld om verder te reizen. Dus op deze manier een nieuwe kans om een beter betaalde job te vinden. Jammer genoeg hield het seizoen op voor de meeste boeren. De zomer is voorbij hoorde ik iedereen zeggen en het werd ook echt een stuk kouder. Zelfs een paar kleine tornado’s en flinke hoos buien kwamen het hostel bezoeken. Na een week zonder werk gezeten te hebben vond ik een beter betaald klusje bij een klein tuincentrum. De baas zei dat het maar voor 1 dagje was maar ik nam het natuurlijk aan. Elke dag is goed meegenomen. Ik had het erg naar me zin en heb er uiteindelijk anderhalve week gewerkt. Na weer een paar dagen te hebben gewacht kreeg ik een klusje aangeboden door een ouder stel die hier dichtbij woont. Ze vroegen aan Karin of er iemand was die wel wat kan tuinieren voor 1 dagje. Karin vroeg het aan mij en ik nam het natuurlijk met beide handen aan. Het was een erg mooi huis met onwijs grote tuin midden in het bos. Ja met zon tuin ben je nooit klaar met werken. Helaas was dit ineens weer een erg warme dag en na 2.5 uur gewerkt te hebben zei de oudere man dat het genoeg was. Het zweet stond op zijn voorhoofd en hij wou liever niet verder gaan. Hij gaf me 50 dollar en bracht me terug naar het hostel. Ach toch weer iets bij verdient op een erg warme dag. Iedereen kwam trouwens erg vroeg thuis die dag vanwege het weer.

Even tussendoor. Ik zeg wel steeds dat ik gewacht heb tot de volgende job maar dat is eigenlijk niet helemaal waar. Dit is ook misschien wel een beetje het punt dat iedereen hier zo lang blijft hangen. Het hostel is oud en absoluut niet luxe en super schoon. Maar het heeft sfeer, heel veel lieve en behulpzame mensen. Iedereen accepteert elkaar en deelt. Ik eet soms alleen, maar ook soms met zo’n 15 mensen. We koken dan 2 grote pannen vol en iedereen mag mee eten als hij/zei dat wilt. Er is de hele dag goede muziek te beluisteren. Ik ben wat dat betreft erg dankbaar voor de muzieksmaak van me ouders want ik weet veel muziek dankzei hun (op dit moment hoor ik bijvoorbeeld in de poolroom ‘Simon en Garfunkel’ erg mooi. Ik dacht dan natuurlijk ook veel aan thuis. Me computer staat ook weer vol met nieuwe en oude muziek, nummers wat ik jarenlang niet meer had gehoord en allang vergeten was en nieuwe muziek wat ik nog niet kon. Ik ben daar erg dankbaar voor. Er is zelfs een kapper in het hostel. Jawel ‘San’ van België. Een erg lief meisje met dreadlocks en vanaf de eerste dag dat ze nieuw kwam in het hostel kon ik het erg goed vinden met haar. Misschien ook vanwege de zelfde taal die je spreekt, wat soms wel erg makkelijk is weer. Natuurlijk heb ik bij haar me eerste dread laten zetten. En jongens, natuurlijk zal er ooit wel een foto komen. Maar 1 dreadlock is nou niet echt super spectaculair he ^^’ hihi. ’s Avonds nog altijd gezellige avonden in het hostel maar het is nu wel een stuk rustiger aan het worden. Voor iedereen (die er nu al voor langere tijd zit) is het weer tijd om te vertrekken en dat voel je aan de sfeer.

Morgen gaan er 4 jongens uit Hamburg weg waar ik altijd heel veel mee om ben gegaan. Dat is jammer. Maar dan kan ik me ook weer even goed concentreren over wat ik nu eigenlijk wil met mijn reis. Na het werk bij de tulpenboer (wat naar verwachting 2 weken zal gaan duren) wil ik hier weg. Ik wil weer nieuwe dingen zien. Natuurlijk zit ik er aan te denken om naar huis te gaan. Naar huis gaan en me familie en lieve vrienden weer zien, naar de gezelligste kroeg die natuurlijk in Obdam staat gevestigd en naar huis gaan met een leuk bedrag is natuurlijk erg aantrekkelijk. Als ik na dit werk weer ga reizen in Australië is het geld weer weg voordat ik het weet en is het al snel opnieuw tijd om een job te vinden. Ik ben echt niet iemand die niet zuinig kan leven. Maar geloof me, in Australië is dat moeilijk. Het is gewoon een stuk duurder allemaal. Een andere optie is om naar Taiwan en/of Thailand te gaan. Ik heb me tickets al daarvoor dus de reis kost me niks meer. 1 overnachting in dit hostel is even duur als een overnachting in Azië in een 4 sterren hotel met groot zwembad en inclusief eten en drinken. Ja je gelooft het of niet. Toch wil ik ook nog heel graag de outback zien en sowieso een klein stukje van de westkust. Dus als je dit leest kan je me twijfels bijna ruiken denk ik haha.

Maar de allerbelangrijkste vraag is met een reis, ben je nog aan het genieten? En dat sowieso!

Sorry dat ik de laatste tijd niet zoveel foto’s heb gemaakt btw. Ik ben me oplader al lang geleden kwijt geraakt en tot kort geleden kon ik hem dus niet opladen. In de winkels heb ik nog geen nieuwe oplader gevonden maar nu wel iemand in het hostel met de zelfde camera en dus ook oplader. Jeej! Eindelijk weer een paar foto’tjes.

Na de 2 weken laat ik jullie absoluut weten wat me beslissing is geworden over waar ik me reis heen ga vorderen.

Liefs van my!

  • 01 April 2013 - 11:11

    Ilse:

    He Marloesie!

    Mooi verhaaltje heb je weer geschreven.
    Ik snap je dilemma's m.b.t. je reis
    maar het belangrijkste is inderdaad of je nog geniet en dat zit wel goed :)
    Ben heeeeel benieuwd naar je keuze/ volgende verslag en ondanks dat het maar 1 dreadlock is,
    wil ik evengoed een foto haha!!

    Succes met je nieuwe job!

    Liefs Ilse

  • 01 April 2013 - 11:27

    Judith:

    Yo Marloes,

    Zoo, tijd geleden een berichtje van mijn kant, maar hier is ie dan toch weer, altijd leuk om je belevenissen te lezen! Wat herkenbaar joh, die twijfels! Maar gelukkig heb je nog even om erover na te denken.. Eigenlijk denk ik stiekem dat je nog even door gaat reizen in Australië, dan heb je dat mooi helemaal gezien. Kan je later altijd nog beslissen om naar Thailand te gaan, ook super gaaf hoor! Snap dat t geld je tegen houdt, maar je hebt de ticket al, jeetje, wat zal jij genieten zeg! Echt heerlijk, goed om te lezen!!
    Ik kijk weer uit naar de volgende verslag :)
    xx GENIET!

  • 01 April 2013 - 12:26

    Annemiek:

    He Marloes, leuk weer van je te horen, Snap je twijfel, volg je hart zeg ik dan, je bent daar nu dus geniet van wat je doet en kiest. Groet uit een nog steeds winters Holland.

  • 01 April 2013 - 15:05

    Mams:

    He, weer een leuk verhaal hoor en ik snap de twijfels wat je zal gaan doen. Maar jij alleen kan beslissen!!
    Mooi dat je toch weer een baantje hebt en daarna zie je wel weer, blijf genieten!!XXXXXXXXXXXXXmams

  • 01 April 2013 - 20:12

    Pap :

    Eindelijk weer eens een reactie van pap, het was weer een mooi verslag van je en ik hoop dat je nog veel leuke dingen kan gaan doen.
    Hou je sterk en een dikke kus van pap.

  • 01 April 2013 - 22:23

    Paula:

    Wat weer een leuk verslag en wat je ook gaat doen, geniet ervan:-) xx paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 21126

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: