Bye Bye Melbourne/Emerald - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu Bye Bye Melbourne/Emerald - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

Bye Bye Melbourne/Emerald

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 April 2013 | Australië, Melbourne

Vrijdag 12 april: Een prachtig zonnige dag. Vandaag liep ik door het park achter het hostel.
Mijn eerste keer. Nooit geweten dat het zo ontzettend mooi zou zijn.
Ach, achter het hostel of niet, het blijft Australië.
Ik stond stil bij een bruggetje die over een klein riviertje ging met prachtige begroeiing en dacht bij mezelf ‘wat is dit een ontzettend mooie reis.
Een reis om nooit te vergeten’.

Op een gezellige avond zat ik samen een biertje te drinken met San en Johan uit Antwerpen. 2 ontzettend lieve mensen waar ik nu goed mee kan opschieten. Ze vroegen naar mijn plannen voor de komende tijd. Ik zei dat ik heel erg graag de outback, het rode centrum, Alice spring en alles wat daar bij komt wilde gaan ontdekken maar wist nog niet precies hoe ik dat ging doen omdat ik geen auto had. Ze vroegen meteen of ik een rijbewijs had en me antwoord was daarop ‘ja’. Johan zei: O dan ga je toch gezellig met ons mee!? Dan hoef ik niet al die 100e kilometers te rijden en delen we de benzine. Als je dat zie zitten natuurlijk. En zo zijn me verdere plannen gemaakt omdat ik dat zeker zie zitten. Op naar 100e kilometers rood zand. Ongeveer per oppervlakte van de provincie Utrecht 1 tankstation en 0 tot een paar auto’s per dag tegen komen. Genoeg water en benzine meenemen dus want het is ongeveer 2400 kilometer rijden. Het plan is om zondag te vertrekken met 2 auto’s want Clara en Medi (uit Frankrijk) willen ook graag mee met hun eigen auto. We gaan met zijn alle op vrijdag 3 mei naar het festival bij Alice Springs genaamd ‘Wide Open Air Festival’ wat 3 dagen zal gaan duren. Als alles volgende de planning gaat natuurlijk haha.

Dus na meer dan 3.5 maand in het zelfde hostel te hebben gezeten ga ik eindelijk weer verder. Ik heb ontzettend genoten van mijn tijd in dit hostel. Het waren alleen maar lieve mensen die hier verbleven. Een grote familie. Een familie uit allerlei verschillende landen. We aten met elkaar, deelden veel leuke verhalen, en maakten goede party’s in de avonden. Ook moest er gewerkt worden en zo voelden het niet meer als een hostel maar als een groot share house. Ik heb gewerkt bij veel verschillende basen en zo heb ik veel ervaringen opgedaan. Ik heb een lijstje gemaakt van waar ik allemaal gewerkt heb. Want ik wil het niet meer vergeten.

- Sunny Hill Flowers. Rob en Mariska de Wit. Lely’s en iris. 5 weken. Met Jasmijn (voor 3 weken)
- Joop Bakker. Lely’s, 2 dagen. Met Kevin uit Noord-Braband.
- Herb Farm. Ken en Matt . Ongeveer 4 weken. Met Maria, Hannah en Ina uit Duitsland
- Tuinvrouw voor 3 dagen in Emerald. Met Tom uit Korea.
- 8 dagen bij een tuincentrum met Tim en Paul uit Duitsland.
- JNT Tulpenfarm. Planten aan de plantlijn. Met Clara, Christina, Holly, Sarah, Tom, Ronald, uit Frankrijk, Duitsland, England, Scotland, China en Korea.

Australië

Het land van de No Worries mentaliteit.

Het land dat een stuk groter is dan Europa. Uren rijden in je auto zonder iemand tegen te komen.

Het land van veel verschillende klimaten, landschappen en dierensoorten.
Er zijn meer kangaroos dan mensen. Maar natuurlijk ook het land van de Koala, Wombat, Cockatoo, Possum, Emoe.

De giftige diersoorten. Zoals spinnen en slangen. Waar ik en bijna niemand die ik heb gesproken geen last van hebben gehad.

Het land zonder echte cultuur. En toch is het nog zo interessant.

Het land van de Aboriginals. Waar lang niet iedereen het mee eens is en ook niet over wilt praten.

Het land waar je in bijna elk klein dorpje een Subway en MacDonald kan vinden. Je zie al meer protesten van inwoners dat ze geen fastfoodketens meer willen in hun dorp.

Het land waar de meeste mensen wonen met overgewicht. Nee het is Amerika ondertussen niet meer.

Het land van ontzettend veel muziekaal talent. Straatmuzikanten kan je hier niet zomaar voorbij lopen.

Het land van Kylie Minogue, Nicole Kidman, Naomi Watts, Olivia Newton John en vast nog veel meer..

Het land waar alle steden langs de kust liggen en waar ook bijna iedereen woont. (behalve Canberra de hoofdstad).

Het land van de natuurrampen. Elk jaar weer die overstromingen, bosbranden en tornado’s. De ozzies kijken er niet meer van op.

Het land van de tamme vliegen. Erg irritant.

Het land waar je nergens mag roken. Denk aan winkelstraten, terrasjes, meters rondom openbaren gelegenheden zoals bibliotheken. En met de meest vieze plaatjes op de pakjes. Ook is alcohol hier op veel plaatsen niet toegestaan. Op een festival kan je het niet kopen bijvoorbeeld. Beide is het erg duur.

Het land dat niet zonder backpackers kan. Er is genoeg farmwork voor iedereen.

Het land waar de Ozzies erg trots op zijn. Ze schrijven dan ook op elk product dat het uit Australië zelf komt. En als je wat vraagt over Australië zie je hoe trots ze zijn op hun land aan hun gezicht.

Het land van de leuke slang. Prachtig hoe de jongere ozzies praten met het Engels/Australisch accent.

Het land van de Australische dollar, iedereen heeft een eigen auto, Australia Open, schakelaars op elk stopcontact (erg handig), (veel) piercings en tattoos (vooral bij jongeren), het links rijden, tweedehands winkeltjes, veel Aziaten.

Het land van de skaters en de surfers. De oostkust deed me steeds weer denken aan de cartoon ‘Rockit Power’.

Het land waar ik heel veel heb geleerd. Nog nooit zo blij geweest met een keuze die ik heb gemaakt. Ook al had ik me twijfels er ontzettend bij.

Het land waar je veel geld kan verdienen maar waar je het ook ontzettend snel weer kwijt bent.

Het land waar ik eindelijk me Engels onder de knie heb gekregen. En ik geloof eindelijk dat het echt geen moeilijke taal is om te leren.


Tot het volgende verslag. Liefs Mij.

  • 25 April 2013 - 11:33

    Marga:

    Hi Marly, wat heerlijk dat je weer gaat reizen en gezellig met reisgenoten. Have fun!! liefs Marga

  • 25 April 2013 - 11:53

    Saskia:

    Wat weer een leuk verslag en wat doe je het goed! Ben trots op mijn grote nichtje... Have fun en zodra je achterneefje/ of nichtje is geboren hoor je van ons. Wachten nu vol spanning af. Joyce was afgelopen maandag uitgerekend, maar de baby heeft nog geen zin om ons te zien... Dikke x

  • 25 April 2013 - 12:07

    Mams:

    He Marly, eindelijk verder reizen en naar iets wat je al heel lang wilt. Ik wens je een hele goeie reis met heel veel mooie kilometers. En natuurlijk veel lol op dat festival. Dikke kus mams XXXXX

  • 25 April 2013 - 19:59

    Opa Koelmeijer:

    Lieve Marloes

    We hebben iedere keer je reisverslagen gelezen.Prachtig zoals jij je reis omschrijft.
    We denken veel aan je Geniet er nog maar lekkerr van
    Veel liefs en groetjes van Opa en Oma Koelemeijer

  • 25 April 2013 - 23:54

    Jasmijn:

    Marlyyy ,
    wat een mooi verslag ;D
    Leuk, dat je eindelijk is naar dat park ben geweest haha, grappig dat je ook bij dat bruggetje stil stond.
    ik heb ook echt vet veel staan/zitten nadenken daar. zo mooi, stil en rustgevend.

    En super tof / gaafiemaafie dat je nu eindelijk de outback in kan.
    Lekker genieten van je avontuur!! (Genoeg water meenemen, veel flessen met drinkwater vullen want kopen wil je het echt niet in zon roadhouse; 8dollar voor een 1.5l fles o.O!)

    Ik moet nog 2 daagjes werken, (heb een redbackspider op een appel gehad trouwens!!!) en dan ga ik nog lekker chillen in Byron Bay, en ga ik 8 mei alweer naar Amsterdam ... )

    Time flies!

    Oja, Franca vroeg ook nog aan me, hoe isset met marly? Komt ze ook al weer bijna thuis? Wil gezellig sushi eten met ze vieren haha!

    Enjoy Marly !
    xxxxxx

  • 26 April 2013 - 23:29

    Douwe Van Der Bos:

    Leuk dat je alles zo goed bijhoud, heb je voor altijd een herinnering aan dat mooie land en je ervaring daar.
    Ik wens je nog een mooie tijd en goede reis.
    Kus pap

  • 06 Mei 2013 - 11:47

    Judith:

    Yo Marloes,

    Toch ook dit verslag maar even gelezen :D
    Echt leuk joh, wat goed dat je zo blij bent met je keuze! (Twijfelkontje)
    En wat leuk, de weetjes van Australië, zo leuk om te lezen, en ook echt iets voor jou!
    Het is leuk dat je visualiseert met bv rockit power, zo krijgen wij er gelijk een heerlijk beeld bij! En niet te vergeten je foto's natuurlijk ;)
    Jeetje, echt gaaf Marloes! Als je zo jou leven van nu leest, denk je echt hoezo het op die manier niet hier in Nederland kan! Zo heerlijk ongedwongen..
    Blijf maar lekker genieten, dat doen wij ook van jou verslagen ;)

    xx Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 21127

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: