whoeii eindelijk een verslagje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu whoeii eindelijk een verslagje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

whoeii eindelijk een verslagje!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 September 2012 | Australië, Sydney

Eerste verslag, vliegreis en eerste dagen.
Het is in 1 woord GE-WEL-DIG. Vanaf nu
Maar ik begin even bij het begin. Zoals ik in me vorige verslag al had verteld ga ik via een organisatie heen. ‘Australian Backpackers’ ze stonden me netjes op te wachten op Schiphol. Ik ging samen met me ouders naar Schiphol samen met Fabiënne, haar pa, Liesbeth, Rik en Joost. Top! Echt heel erg leuk. Maar toen we eindelijk op het punt kwamen om tegen elkaar doei te zeggen wou ik zo lang mogelijk naar ze kijken. Tot dat ik ze echt niet meer kon zien. Daarna standaard even wat winkeltjes chekken en toen gaan met die banaan.
De eerste vlucht was van Amsterdam tot Bangkok. Anderhalf uur vertraging. Een vlucht van 11 uur met China Airlines. Het vliegtuig was erg groot met 2 verdiepingen en voor ieder een tv. Je kon kiezen uit veel films, nieuw en oud. En veel mooie muziek albums die je kon kiezen doormiddel van je eigen afstandbediening . Dus ik kwam me tijd goed door.
In Bangkok aangekomen liepen we het vliegtuig uit en werden we meteen opgewacht door Thaise werknemers. Omdat we al vertraging hadden konden we meteen in het volgende vliegtuig stappen naar Taipei. Dus helaas niet veel van Bangkok (of dat vliegveld) kunnen zien .Maar dat komt hopelijk op de terugweg wel goed. Deze vlucht duurde 3.5 uur in het zelfde vliegtuig. De reden van even wachten in Bangkok was in principe goedkoop tanken. Deze vlucht ging ook weer goed. Ik zag me backpack trouwens pas weer in Sydney dus dat is erg handig. We moesten in Taipei 6 uur wachten en omdat dat niet relaxed is op zon vliegveld, had Australian Backpackers een hotel geregeld. Toen we aankwamen stond er meteen een taxi op ons te wachten en werden we naar een onwijs mooi hotel gebracht en konden we daar 5 uurtjes vertoeven. Het was trouwens wel warm. 35 graden ongeveer. En omdat er alleen een binnen zwembad was ging ik even lekker koud douche en toen het stadje verkennen. En met zijn alle onwijs leuk gegeten! Het was een soort lopend buffetje met allerlei aparte gerechtjes. Je moest een papieren bakje pakken en opscheppen. Dat moest je dan afwegen en op die manier baseerden ze de prijs. Voor omgerekend 10 euro had ik avond gegeten, 4 pakjes sigaretten gekocht, een heerlijk broodje bij de bakker en s’avonds nog even met 5 man op een terrasje gezeten. Niet duur dus en erg leuk. we werden half 9 weer opgehaald en op naar de volgende vlucht van 9 uur..
Deze vlucht ging wel goed ik had nog helemaal niet geslapen dus je raad het al, ik zat in het vliegtuig en ik was vertrokken.. Ik was trouwens nog vergeten te typen dat we in elke vlucht heerlijk te eten kregen. 2 keer met de eerste vlucht en 2 keer met de 3e vlucht. Ruim voldoende dus.
Eenmaal aangekomen in Sydney, waren we ten eerste natuurlijk allemaal heel blij! We hebben de reis achter de rug en nu begint ons avontuur echt! Onze bagage kwam al redelijk snel te voorschijn dus gelukkig hadden we daar ook geen problemen mee.
In Sydney werden we opgewacht door 2 hele lieve mensen, Niels en Merel. Die ook nu nog onze ‘begeleiders’ zijn (25 jaar allebei). We reden in een busje naar ons hostel. Met een omweggetje langs alle mooie plekjes in het centrum. Het is een groep van 14 plus Merel en Niels. Erg leuke mensen. Ik kan met ieder goed optrekken en van al die verschillende verhalen kan je veel leren. Deze week staat verder volgeplant met activiteiten en regel dingetjes. S’avonds gingen we trouwens in de Down Under Bar nog even wat drankjes doen en barbecueën. Er kwam gezellig een Aboriginal langs met de Didgeridoo en ook mijn eerste kennismaking met kangaroovlees en guun had ik hier. Ook merkte je meteen wat een geweldige instelling deze mensen hebben op het leven. Awesome en Everything is gonna be alright kreeg je al meteen vaak te horen.
Vrijdag: Deze dag was regeldag. Kwart voor 8 ontbijten en toen gingen we met zijn alle naar een onwijs mooie en grote bank. Speciaal ging hij voor ons eerder open zodat we met de hele groep onze bankzaken op orde konden maken. Er was ook WIFI dus ik pakte meteen mijn telefoon erbij om te kijken wie er 2 uur s’nachts nog op watchapp zat. Bij ieder stond een man die daar werkte en hielp je met je eigen bankrekening nummer. Daarna gingen we naar de Medicure. Daar hoefde we zelf niet veel te doen maar Merel zorgde er even voor dat we daar waren aangesloten. Als je daar ben aangesloten heb je veel voordelen zoals: Als je een gebroken voet heb en je loop naar een dokter en je laat je Medicure pasje zien hoef je niet geld voor te schieten. Deze aangesloten doktoren en ziekenhuizen zitten door heel Australië heen. Hier was ik dus onwijs blij mee. Na dat geregeld te hebben gingen we naar de Carbar. Hier vertelde ze ons alle informatie over een auto/camper huren of kopen. Het klonk allemaal erg aantrekkelijk. Hier zitten ook meerdere filialen door Australië dus als je huur hoef je hem niet perse op de zelfde plek terug te brengen. Dus dat is gewoon ideaal.
Zaterdag: Defqon1 ! Hier had ik al heel lang naar uitgekeken. Maar helaas ik had een of andere voedselvergiftiging en hing de hele vrijdag nacht boven de wc. Ik voelde me ziek zwak en misselijk . Had s’ochtends wel me oranje kleding aangetrokken (want zo mocht je er voor 20 AUD in.) maar toen de bus aan kwam had ik toch besloten om terug me bed in te gaan. Erg balen.. maar gelukkig komen er nog veel meer mooie dagen aan en dat maakt weer een hoop goed. Zaterdag dus de hele dag geslapen. En s’avonds toen de groep nog niet terug was even buiten gezeten met andere mensen uit het hostel. En s’nachts ook gewoon weer door geslapen dus nodig was het wel even.
Zondag: Vandaag hadden we een havencruisse! Het was ontzettend leuk. We gingen met de hele groep met een boot langs de opera house and the harbour bridge. Ontzettend mooi om te zien. Daarna gingen we op het strandje in Sydney zonnen en zwemmen. Verder ging ik met een klein gedeelte van de groep nog even ChinaTown verkennen en Darlin Harbour. Dat is een deel van Sydney waar je leuk kan uitgaan, lekker kan eten en dingen kan bekijken zoals sea World, wild World en madamme touseo. Dit gedeelte heeft Australië aan Sydney gegeven voor het 200 jaar bestaan van de stad. Verder zat er vandaag een chefkok bij ons in de groep dus hadden wij hem even lief aangekeken voor het avond eten. Ieder 5 AUD gelapt en we hadden heerlijk gegeten in de Down Under bar met een choco taart toe. Ook had ik vandaag 2 hele lieve meiden leren kennen. (Jasmijn 20 en Sarah 22). Ik ben van plan om met hun binnenkort naar Cairns te vliegen en vanaf daar met een gehuurde camper de oostkust naar beneden te gaan verkennen. Waarom we vliegen is omdat we dan het regenseizoen ontwijken (aan de noordkant van Australië) en zo snel mogelijk naar het warme weer gaan. Ik wou eerst meteen naar Melbourne gaan dan naar Adelaide en via Adelaide de outback in. Maar in Melbourne is het nu koud, en op die manier kom je precies in het regenseizoen in Darwin terecht. Dus dat was niet slim. En zo hebben wij het goed opgelost. Met zijn 3e is een camper huren ook betaalbaar en super gezellig. Na de oostkust ben ik van plan om werk te gaan zoeken. En als ik dat al eerder vind pak ik dat met beide handen aan. Vandaag was een leuke en leerzame dag. Ik ben een stuk verder gekomen met hoe ik het nou wil aanpakken en voel me daardoor ontzettend goed. De mensen hier zijn leuk en ik voel me weer helemaal goed! Morgen 1 dags cursus surfen, en dan nog naar de Blue Mountens waar ik heel veel naar uit kijk. Woensdag zijn we van plan om te vliegen naar Cairns en dan begint voor mijn gevoel mijn volgende avontuur. Nu zonder begeleiding maar met 2 hele toffe meiden..

En jawoor, ik heb net mijn vlucht geboekt. (samen met de meiden) en mijn eerste surfles gehad van een typische Ausiesurferdude!!! die we nog in de soort van introductieweek deden. Het was eerlijk gezegd wel erg koud maar AWESOME om een keer mee te maken. Ik ben blij dat ik eindelijk mijn eerste verslag op mijn blog heb kunnen zetten. Morgen nog 1 tripje naar de Blue Mountains en dan zijn we vrij om te gaan. En met de vlucht die ik heb geboekt begint dat goed en ik kan eerlijk gezegd niet wachten!


  • 17 September 2012 - 10:45

    Judith:

    Wauw Marloes! Klinkt echt super goed! Helaas van Defcon, maar de juiste instelling: Er komen nog veel meer mooie dagen! Super om te lezen dat je je plan hebt getrokken en met die 2 meiden verder reist :D Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverslag!! GENIET

  • 17 September 2012 - 11:00

    Mams:

    He Marloes, wat leuk om het verslag te lezen en volgens mij geniet je onwijs!! En met de camper verder, wat stoer. Jammer van Defqon, maar er komt nog genoeg moois. Hou je goed moidje xx

  • 17 September 2012 - 11:00

    Mams:

    He Marloes, wat leuk om het verslag te lezen en volgens mij geniet je onwijs!! En met de camper verder, wat stoer. Jammer van Defqon, maar er komt nog genoeg moois. Hou je goed moidje xx

  • 17 September 2012 - 11:12

    Milou:

    Hey Marloes,

    Ook nog even zo een berichtje! Wat een avonturen al en dat pas in een weekje. Met een camper de kust verkennen klinkt echt super(awesome ;) )! Mooi dat het zo goed gaat en je lekker geniet. We missen je hier en kijken uit naar al je mooie verhalen die nog moeten komen.

    Liefs Milou

  • 17 September 2012 - 11:13

    Nathalie:

    Heej meid!
    Wat een leuk verslag! En super dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuk dat je met 2 meiden verder ga reizen, geniet van je avontuur en ik blijf je volgen ;).
    Xxx

  • 17 September 2012 - 11:45

    Fleur:

    Heee Marloes!
    Het klinkt echt supervet allemaal..
    Ben nu al onwijs benieuwd naar je volgende verhalen,
    have fun :)

    xx Fleur

  • 17 September 2012 - 15:24

    Ina Vlaar:

    Hoi Marloes,

    Wat fijn dat je nu al zo geniet. Ik heb genoten van je verslag. Leuk om al die bekende plekken voorbij te zien komen in je. Geweldig dat jullie nu met een camper gaan reizen. Ik ben benieuwd wat je van de oostkust vindt. Blijf je volgen!

    Ina

  • 17 September 2012 - 18:13

    Nico En Annemiek :

    Hè Marloes, leuk om je avonturen te lezen. GENIET.....

  • 17 September 2012 - 19:07

    Pap :

    Marloes wat goed te lezen dat het weer helemaal goed met je gaat, ik had van de moeder van Maik gehoord dat je een voedselvergivtiging had opgelopen,maar dat is gelukkig weer over.
    Wat een leuk verslag en je geniet volop, houden zo.
    Veel liefs en plesier toegewenst en we wachten op je volgende verhaal, kus pap.

  • 17 September 2012 - 21:23

    Groenlandjes:

    hey marloes,
    Wat een mooi verslag heb jij geschreven, leuk om te lezen en het enthousiasme spat ervan af, we zijn jaloers... Geniet, en we blijven je volgen hoor! Wat een mooi avontuur! groetjes Cor Erika, Loes en Bram

  • 21 September 2012 - 12:54

    Liesbeth:

    Hoi Marloes
    Wat kan jij leuk verslagen schrijven en je gaat een mooi avontuur tegemoet.
    Geniet ervan, dan blijf je je lekker voelen.
    Heeeeeeeel Veeeeeeeeeeel plezier. Lieve groeten John en Liesbeth

  • 28 September 2012 - 11:55

    Susan:

    Hee Marloes,

    Wauw wat een verslag, en wat heb je al veel gedaan in korte tijd.
    Geniet daar lekker en ik ben alweer benieuwd naar je volgend verslag!

    Liefs Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 21215

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: