Naar Townsville en Cairns.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu Naar Townsville en Cairns.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

Naar Townsville en Cairns..

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 September 2012 | Australië, Cairns

Vlucht geboekt van Sydney naar Townsville. De vlucht ging goed en super snel. Je mocht drinken etc gewoon mee het vliegtuig in nemen vanwege een binnenlandse vlucht dus nergens problemen. Aangekomen werden we aangehouden door een Ausie en vroeg waar we heen moesten. Toen we uitgelegd hadden naar welk hostel we toe moesten had hij een taxi voor ons geregeld en waren we binnen no-time aangekomen bij een nieuw hostel.

Het was al erg laat dus de receptie was al dicht. Hoe moesten we nu naar binnen? Na een tijdje gechild te hebben en de zak drop was op zag ik ineens in mijn ooghoek een envelop liggen met Jasmijn erop! Ik moest erg hard lachen en riep Jasmijn die dit hostel voor ons had geboekt. Ze maakte de envelop open en er zat een sleutel in met een briefje met goede nacht. Het was een leuk hostel maar de bedden zaten wel met tairipjes vast, en omdat ik boven sliep vond ik het best eng om er voor de eerste keer op te gaan liggen. Maar gelukkig was het maar voor 1 nachtje.

De volgende ochtend gingen we meteen verder op pad met onze backpacks, wat dit keer best zwaar was vanwege de stuk hogere temperatuur vergeleken in Sydney. Op naar Magnetic Island! Hier had ik erg veel zin in. We zochten de bood op, zeiden dat we studenten waren en zo konden we met fixe korting de bood op die meteen vertrok. Met ongeveer 3 kwartieren waren we aangekomen en namen de bus naar ons hostel. Het was een erg leuk hostel. Ik kan het beter een camping noemen want het waren aparte blokhutjes voor 6 pers. met in alle blokhutjes een toilet en een heerlijke stortdouche. We sliepen met 1 Duitse jongen op de kamer. Hij was erg verrast toen er ineens 4 meiden bij zijn blokhut stonden. Verder had dit park een kleine ZOO met koala's, slangen, krokodillen, wallaby's en andere typische Ausie dieren en een zwembadje. Maar omdat het 3 minuten lopen was naar het prachtige strand hadden we hier geen gebruik van gemaakt. Ik heb wel al die dieren even vastgehouden (behalve de wallaby) en foto's ervan gemaakt. Het eiland zag eruit als zon typisch paradijs. Helder blauwe zee, witte strandjes heel veel palmbomen en een heldere blauwe lucht met een heerlijke zon die de perfecte temperatuur gaf. Hier hebben we 2 nachten gezeten. We hebben bergen bewandeld een wilde koala gezien!! :D winkeltjes bekeken en aan de strandjes gelegen en gelopen. Savond's onze Duitse vriend wat kaartspelletjes geleerd en een biertje gedaan aan de gezellige bar bij de receptie. Het was een erg leuk park! Maar we gingen na die 2 nachten en 3 dagen weer door met de nachtbus naar Cairns..

We hebben expres gekozen voor de nachtbus. Zo hoef je geen hostel te boeken. De nachtbus vertrok op de zelfde plek als de bood om 1.15 en we waren er om 6.00 uur s'ochtends. Een kort nachtje slapen dus maar veilig in Cairns. We liepen een stukje door de stad waar we uiteindelijk een prachtig zwembad zagen. We dachten eerst dat het een soort sierwater was omdat er allemaal fontijntjes uitkwamen, maar toen we rond 7 uur allemaal oudere mensen hun badmutjes zagen opdoen en precies om 7 uur erin doken hadden we door dat het een echt zwembad was. Wij namen toen uiteraard ook meteen even een frisse ochtendduik. Dit kon makkelijk sochtendsvroeg want hoe meer je naar boven ga in het Australische land hoe warmer het word. Het is hier dan ook elke dag goed insmeren! Het viel me op dat het een zwembad was zonder hekken maar ook zonder afval. Hier zijn steden erg schoon terwijl ik bijna nooit een prullenbak zie en omdat het zwembad pas 7 uur open ging (ook al stond er niemand bij en waren er geen hekken) sprong iedereen er exact die tijd pas in. Erg netjes dus! Na de duik gingen we rustig opzoek naar ons hostel. Ik had trouwens even een brood gekocht en deed mijn blikje tonijn erop die ik nog had.

Dit hostel is leuk. Ik ken al veel mensen. Het valt me ook op dat in Sydney bijvoorbeeld waar het weer deze tijd nog een stuk regenachtiger en kouder is ,alle hostels van stenen gebouwen zijn. En hier al heel anders. Zoals de woonkamer is gewoon buiten met een overkapping. De wasruimtes zijn buiten en de trappen naar onze kamers ook. alleen onze kamer zelf en de receptie is binnen. Het leven speelt zich dus echt buiten af wat ontzettend lekker is. Ik ben wel al aardig verbrand op mijn schouders ondanks dat ik elke dag meerdere malen smeer. Dus draag nu even voor een paar dagen een sjaal eroverheen. We hebben in dit hostel 3 nachten geboekt.
De eerste dag gingen we meteen op pad om naar een campervan te kijken. Dat is een kleine camper met 3 bedden en koelvak, en 1 gasstelletje met nog wat andere basisdingetjes. We liepen een reisbureau binnen en hij zei dat er een kleine kans inzat omdat het hoogseizoen is. Ondanks dat deed hij erg zijn best om er 1 te vinden hij had ons ook al gewaarschuwd voor het hoge bedrag. Na een tijd zoeken had hij er 1 gevonden en hij geloofde zelf bijna niet eens de prijs. Hij was goedkoop als je ging vergelijken en het is een erg leuke campervan voor 3 personen. Deze kunnen we donderdag om 11.00 uur ophalen en dan gaan we 6 weken de Oostkust doen van Cairns naar Sydney. Daarna ben ik van plan meteen door te reizen naar Melbourne omdat ik Sydney al heb gezien en erg graag wil werken dan.

Nu zit ik voor de 2e dag in Cairns.. gister heb ik na het huren van de campervan veel gelezen in mijn boek wat ik van mama heb gekregen. 'Australië, Op bloten voeten'. Het is een erg mooi en toepasselijk boek en zal het jammer vinden als ik hem uit heb. Ook heb ik een reisboek gekregen over Australië waar ik al heel veel informatie uit heb gehaald dus ook met die ben ik erg blij.
Ik ben net uitgenodigd om met de andere mensen van het hostel naar het strand te gaan maar wou eerst heel graag een verslag typen dus naar het strand doe ik later wel. (De MacDonnalds met gratis WIFI is toch top hoor voor zon reis). De andere meiden zijn nu aan het snorkelen in de Great Barrier Reef. Dat doet me eerlijk gezegd niet veel en vind het heerlijk zo even een dagje voor mezelf. Als je van duiken of snorkelen houd, is dit wel de mooiste plek ter wereld om dat te doen! Dus dat is wel te gek natuurlijk. Ik ga nu met mensen om uit het hostel die uit Canada, Letland, Duitsland, Italië, Frankrijk en België komen. En natuurlijk de andere Hollandse meiden nog.
Morgen nog 1 dagje hier in Cairns en dan ga ik dus verder met de campervan. Ik mag trouwens pas vanaf 19 oktober rijden omdat je 21 moet zijn :( dat vind ik wel super jammer. Dus Sarah moet de eerste weken alleen rijden en Jasmijn mag helemaal niet. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik hoop dat ik onderweg ergens internet tegenkom voor me volgende verslag, en anders tot in Sydney :D


  • 25 September 2012 - 08:40

    Judith:

    Jeetje Mar, echt super! Het is zo leuk om te lezen dat je iedere dag zoveel doet en mee maakt.. Dan te bedenken dat je nu pas 2 weken van huis bent :) wat een mazzel zeg; dat die campervan nog beschikbaar is voor jullie, en dat voor een redelijke prijs! Echt super veel plezier, GENIET!! Ps. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag :D

  • 25 September 2012 - 15:36

    Milou & Job:

    Hey Marloes,

    Wat kun je het toch allemaal leuk vertellen, we zien het zo voor ons hier in het koude Nederland ;)! Kunnen we ook een beetje meegenieten van jouw mooie reis. Je ouders zitten nu lekker in Parijs, dus wij hebben mooi het huis voor z'n 2! We missen alleen wel jou heerlijke kookkunsten en natuurlijk ook gewoon jou hier :)! Lekker blijven genieten en avonturen beleven. We lezen in het volgende verslag wel weer wat je allemaal voor moois hebt beleefd. De foto's zijn trouwens om jaloers op te worden ;)!

    Dikke kus en knuffel

    Job & Milou

  • 25 September 2012 - 15:55

    Ilona:

    Hee lieve marrie!

    Echt super tof wat je allemaal al gedaan hebt. Zeker voor zo'n korte tijd!
    Ik had idd nog ff foto's gezocht van magnetic Island! Echt super mooi!!! Bofkontje;-)
    Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven:)
    Xxxxxx

  • 25 September 2012 - 15:55

    Ilona:

    Hee lieve marrie!

    Echt super tof wat je allemaal al gedaan hebt. Zeker voor zo'n korte tijd!
    Ik had idd nog ff foto's gezocht van magnetic Island! Echt super mooi!!! Bofkontje;-)
    Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat beleven:)
    Xxxxxx

  • 25 September 2012 - 18:37

    Erika:

    Hey Marloes,
    Wat een geweldige ervaringen doe jij op.
    Leuk om je verhaal te lezen en een beetje mee te genieten.
    Ik heb dat boek ook gelezen, en het is een topper, een echte aanrader.
    geniet lekker verder.
    Groetjes van de Groenlandjes

  • 25 September 2012 - 22:50

    Gerard Breed:

    Hallo Marloes, via je moeder ben ik op deze site gekomen. Dus je hebt er nog een volger bij. Wat een indrukken heb jij in deze paar weken moeten verwerken. Fantastisch dat het zo lekker gaat met je. Geniet van deze reis en het berichtje is even korter als je reisverslag. Groetjes de buurtjes Breed

  • 27 September 2012 - 18:13

    Pap:

    Wat kan jij schrijven zeg,ik vind het geweldig om je zo te kunnen volgen.
    groeten pap.


  • 27 September 2012 - 20:21

    Mams:

    He moidje, wat een verhaal weer, heerlijk!! Voorzichtig op de linker weghelft he? xxx mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 21211

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: