Byron Bay, 21st, Nimbin trip en verder.. - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu Byron Bay, 21st, Nimbin trip en verder.. - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

Byron Bay, 21st, Nimbin trip en verder..

Door: Marloesje

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Oktober 2012 | Australië, Kempsey

Byron Bay
was een dorpje met een strand. We zagen een onwijs leuk hostel in de toerist information genaamd ‘the Art Factory’ en daar hadden we meteen 4 nachten geboekt omdat het een goede prijs had en omdat het er super mooi uitzag. Helaas was er erg veel wind in deze dagen dus we hebben niet op het strand gelegen. Wel veel ge-internet want er was een toeristen winkeltje waar je dit gratis kon doen. In het hostel werd veel georganiseerd door Kakatoo Paul. Een kale man met een lange staart aan de achterklant van zijn hoofd met veel veren erin. De veren van zijn eigen kakatoo die altijd op zijn schouder zat. Zo kon je lessen yoga volgen, aan een quiz meedoen, een rondleiding door het bos nemen en nog veel meer. Jasmijn en ik deden op een avond mee aan een quiz. Het waren 20 vragen die over de hele wereld gingen. Dus voor iedereen was het te doen. Daarvoor moest je je naam in een hoed stoppen en tussen de vragen door trok hij een naam eruit en dan kon je prijzen winnen zoals, een trip naar Nimbin, Skydiven, Surflessen, Kajakken en ga zo maar door. Als laatste trok hij mij naam eruit en ik won de trip naar Nimbin. Iedereen zei dat het erg toevallig was dat een meisje uit Nederland dat won. (vanwege de wiet). Ik vond het leuk om te winnen. Ik was er wel al geweest dus was benieuwd wat ik nu meer te zien kreeg en misschien wat meer ging leren over dit dorpje omdat er nu een gids mee ging. Dit ging gebeuren op zaterdag 20 oktober. Dus eerst my 21st!!

21e verjaardag..
Jasmijn en Sarah gingen ‘s ochtends gelijk uit bed en erg vroeg. Ik werd daar een beetje wakker van en vond dat erg verdacht want hun gingen bijna nooit gelijk uit bed maar gelukkig viel ik al weer snel in slaap. Toen ik een klein tijdje later wakker werd en er ook uit ging was de hele campervan versierd met ballonnen, en op papiertjes geschreven ‘Marly’s 21st!!’. Dat was een onwijs leuke verassing. In 1 van de ballonnen zat een leuk armbandje en de ballonnen zaten vast met flosdraad. Ze waren dus erg creatief bezig geweest. Ook had Jasmijn me biershirt al betekend de dag ervoor en deze moest ik deze dag ook de hele dag dragen dus iedereen in het hostel wist het en maakte opmerkingen erover. ’s Ochtends en ‘s middags hielden we het nog erg rustig. We zaten lekker bij de campervan te praten en spelletjes te doen tot we eind van de middag naar Kakatoo Paul gingen want hij hield een erg mooi concert in de Buddha bar bij het hostel. Hij gebruikte de drum, een gitaar, zijn stem en een digeridoo. En dat allemaal in zijn eentje. Ook schreef hij zijn eigen nummers en ik was in 1 klap helemaal fan van hem, en vroeg of hij ook cd’s verkocht. Hij deed dat wel maar ze waren helaas uitverkocht en daarom moest ik zondag avond naar zijn huis komen waar hij op het strand voor een klein clubje een concertje gaf en daar wilde hij me een cd geven voor me verjaardag. Klein beetje jammer dus maar daarna kwamen er al snel 2 jongens bij ons zitten die op me shirt af kwamen. Ze vroegen hoe ik me verjaardag wou vieren en ik vertelde dat ik graag pizza wou eten op het strand met een vuurtje en bier en wijn daarbij. Ze moesten lachen maar ik was wel serieus eigenlijk en gelukkig vonden veel mensen dat een leuk idee. We gingen eerst allemaal even opfrissen, douchen en toen op weg naar het dorpje waren we met een groep van 9 man. Het was een Europese groep want ze kwamen uit Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland, Rusland, Engeland en Nederland natuurlijk. Erg leuk! Later op de avond kreeg ik nog een armbandje van Jasmijn en een fles champagne met wat wijn van de Engelsman die ik natuurlijk open ging laten spuiten. We hebben heerlijk pizza gegeten alleen geen vuurtje gemaakt want er stond erg veel wind. Dit leek ons dus geen goed idee. Later op de avond wou de Rus heel graag nog met ons uit in Byron Bay maar ik zocht toen lekker me bedje op. Dit was een onvergetelijke verjaardag. Mijn eerste verjaardag ooit buiten op het strand, en gevierd met mensen uit heel Europa bijna.

Dag daarna was de trip naar Nimbin. Ik zou met een boem boem bus (een bus die erg op en neer gaat met erg relaxte muziek) om 10 uur opgehaald worden. Zelf zat ik die tijd al netjes klaar maar de bus kwam om 11 uur. No worries zei de gids/chauffeur en ik mocht instappen. De bus zat toen al aardig vol. Ik raakte al snel in gesprek met 2 jongens uit New York wat ik erg interessant vond. Ze vroegen zich af wat een meisje uit Holland ging doen op een Nimbin Trip. Want hun dachten dat iedereen er alleen maar heen ging om te blowen. Eigenlijk was dat ook wel zo. Behalve ik dus. Het was een erg warme dag dus de bus stopte bij een swimminghole. Daar waren wat lokale jongens aan het zwemmen en van de waterval af aan het springen. Dat zag er echt tof uit dus heb een tijdje naar hun zitten kijken met me benen lekker in het water. Een half uurtje later reed de boem boem bus door voor de lunch. De gids had ondertussen al veel verteld over de omgeving. De lunch was bij een mooi groot meer. Toen hij ons riep had hij hamburgers en worstjes klaargemaakt op de barbecue met brood en salade. Heerlijk gegeten dus. Daarna reden we eindelijk naar Nimbin. Nja eindelijk.. ik had het dus al gezien. Maar de rest van de personen in de bus waren erg enthousiast. Iedereen meteen wiet, lange vloei en tippies kopen. Ze vroegen bij een bar of ze daar wiet mochten roken en dat mocht. Alleen toen.. wie kon er ‘goed’ draaien? Ik liep toen nog rustig in een winkeltje rond te neuzen tot dat een meisje me riep en vroeg of ik kon draaien. Iedereen dacht ‘dat meisje die vlak bij Amsterdam woont kan dat wel’. En zo heb ik me draaikunsten goed kunnen oefenen. Ik kon het zelf echt voor geen meter vond ik maar ze vonden het super tof en goed. Dus zo konden hun lekker roken. Ik zat ondertussen te genieten van een koud colatje. Geen wiet voor mij . Deze dag was erg leuk. Over Nimbin zelf heb ik al verteld in 1 van me vorige verslagen maar even kort  Nimbin is een dorpje waar veel mensen zijn blijven hangen toen er in de jaren 50 een festival was. Ze wouden hun eigen plekje hebben om daar hun ei kwijt te kunnen en zo is Nimbin een beetje ontstaan. Ik vind het erg lijken op Ruigoord in Amsterdam. Een dorpje vol rokende en creatieve hippies.. In Nimbin zijn ze er nu ook mee bezig om de weed te legaliseren. Je kon het er nu toch al kopen .. Ik was een uurtje of 7 weer terug bij het hostel waar Sarah en Jasmijn op me zaten te wachten want we hadden in de ochtend al uitgecheckt. We maakten toen nog even gebruik van de keuken en toen zijn we een parkeerplaats op gaan zoeken. Het was wel al donker toen..

Dus toen we s’ochtend wakker werden van gebeuk op iemands ramen keken wij even wat er aan de hand was. Het was sercurity die andere campers aan het weg sturen waren. Want er stond vrij duidelijk dat je er niet mocht slapen. Ons hadden ze nog niet echt officieel wakker gemaakt dus wij gingen snel onze bedden uit, tandenpoetsen en er toen maar vandoor op weg over de Pacific Highway naar Coffs Harbour.
In dit gebied worden de meeste bananen verbouwd in heel Australië en het was weer een mooie rit om te rijden. We kwamen uit bij een normale parkeerplaats op het eerste gezicht. Maar toen we daar even zaten zag Jasmijn ineens 4 stopcontacten en zo hadden we ineens licht, muziek en dus gezelligheid!! Een gewoon stopcontact was echt een big suprise for my! Kan je nagaan dat dat in Nederland zo normaal is eigenlijk. Zo had ik ook weer een telefoon en al snel werd ik gebeld door Fabiënne die me nog even wou feliciteren. Leuk om haar even gesproken te hebben. Jasmijn en ik kookte die avond verse broccoli met rijst en een sausje en we kwamen verder de avond door met overgebleven wijn van me verjaardag nog. (wat me allemaal hadden gekregen). En nee geen Guun, maar echte wijn in een echte fles haha. Er kwamen nog even 2 ozzie boys bij ons zitten, waardoor het weer een gezellige avond was. We zijn in Coffs Harbour alleen nog verder in een Botanic Garden wezen kijken.

Nu zit ik in Nambucca Heads en we hebben weer een mooie parkeerplaats gevonden. Er stond al een tijdje een Ozzie boy met een verrekijker en we vroegen ons af wat hij aan het bekijken was. Het waren walvissen en dolfijnen. We hebben erg mooie momenten gezien hier. Veel dolfijnen en walvissen. Het reusachtige beest verraad zich als eerst door zijn fontein recht omhoog te spuiten. Daarna breekt zijn ontzettende grote lijf door het water en door de lucht. Je zag goed zijn witte onderkant en grijs-zwarte bovenkant, en daarna zijn enorme staart. Een gewicht van ruim een dozijn olifanten ploft weer in het water en er ontstaat een ontzettende grote plons. Het was prachtig om te zien. De dolfijntjes die steeds voor het beeld ophoog sprongen wouden ook wat aandacht leek wel haha. Erg grappig. Dit doet echt wat met je. Je kon ze hier goed zien omdat het nu paringtijd was, en dan komen ze dichter bij de kust. Daarna gingen we aan het picknickbankje zitten wat er meestal wel is bij een restarea en me verslag typen. Ondertussen zagen we een jong stel verse vis klaar maken wat ze net hadden gevangen. Met dat stel raakte we aan de praat en hun hadden Sydney, hun huis en werk verlaten om de rest van Australië te ontdekken met hun eigen campertje. Best heftig al zeg ik het zelf, maar wel super tof om te doen. Na het verslag ging ik koken. Een mix van Chinese groentes met rijstenoedels en een lekker sausje. Eten en vroeg slapen, want het was een erg koude, winderige avond en nacht.

Volgende dag op naar Kempsey waar een koala hospital hoort te zijn. Daar wil ik graag even een kijkje nemen dus ik ben benieuwd. Verder konden we niet veel vinden in onze boeken over deze omgeving dus hoe snel we hier door heen rijden weet ik niet. Tot de volgende keer maar weer! En super bedankt voor de leuke berichtjes. Ik vind het prachtig om te lezen X


  • 23 Oktober 2012 - 12:37

    Mams:

    He, allemaal weer leuk, leuk, leuk!! En wat genieten we van de foto's op fb. xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Oktober 2012 - 14:40

    Ivonne En Erik:

    Hoi Marloes,
    Nog gefeliciteerd met je 21e verjaardag!
    Leuk om al je avonturen te lezen en wat zul je met een hoop levenservaring terugkomen!
    Prettige voorzetting!
    fam. Snel

  • 23 Oktober 2012 - 17:04

    Nico En Annemiek:

    Van harte gefeliciteerd, en geniet van de rest van je trip, leuk om je verhalen te lezen.

    Groet Nico en Annemiek

  • 23 Oktober 2012 - 19:01

    Broertje:

    Heey Boes,

    Je bent een grote avonturier als ik alles zo een beetje lees en bekijk! Top dat je doet wat je leuk vind! We missen je hier toch wel hoor, ook al had je niet gedacht haha. We houden je in de gaten hoor, leuk je site!

    Broertje

  • 24 Oktober 2012 - 13:36

    Ilse:

    He meis,

    Wat een mooi verhaal weer van je :)
    Erg leuk om te lezen allemaal! Lijkt me helemaal super daar!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Xx je nichtje

  • 24 Oktober 2012 - 20:21

    Pap:

    Dat is weer een mooi verhaal, ik merk dat je volop geniet houden zo.
    dikke kus pap xxxxxxxxxx

  • 30 Oktober 2012 - 19:16

    Mylene:

    superleuk om je verhalen te lezen Marloes! ik volg je, veel plezier daar! groeten van (juf) Mylene van de muziek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 21158

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: