Brisbane, Surfers Paradise en aankomst Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu Brisbane, Surfers Paradise en aankomst Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

Brisbane, Surfers Paradise en aankomst Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

Brisbane
Omdat Brisbane een grote bekende stad is wouden we daar zeker even stoppen, maar voor me gevoel had ik er niet zoveel mee. Ook in me reisboek over Australië stond niet veel positiefs over Brisbane voor de reiziger zoals mij. Eenmaal in de stad aangekomen was het moeilijk om een parkeerplaats te vinden dus stonden we iets buiten het centrum en namen we de bus verder naar het centrum. Toen we uitstapten zagen we meteen een groot museum met verschillende tentoonstellingen. Ook een modern art gedeelte wat scholieren hadden gemaakt. Dit sprak me erg aan en bleven daar ook een aantal uur. Gratis WIFI was mooi mee genomen.. Na het museum liepen we verder door de stad. Je kon er erg leuk winkelen maar helaas moest ik me inhouden dus heb ik niks speciaals gekocht. Alleen een kabeltje voor me Ipod naar de autoradio. Ik vind in de auto zitten nooit erg maar dan wel met goede muziek en omdat je in Australië erg lange stukken rij kom je vaak in een gebied waar maar 1 of 2 lokale radiozenders te horen zijn. Dit zijn meestal niet de leukste dus nu kunnen we van mijn mooie ipod muziek genieten. Zoals Munford and Sons en Selah Sue. Verder een biertje op een leuk terrasje gedaan en veel gelopen. Dat was Brisbane.. We sliepen op een parkeerplaats om vervolgens verder te rijden naar Surfers Paradise, waar ik erg naar uit keek!

Surfers Paradise
Leuke naam he? Dat was het ook zeker. Ik moest meteen denken aan het tekenfilmpje ‘Rockit Power’ wat ik vroeger altijd keek en awesome vond. Als je dit ook kan weet je meteen een beetje hoe het eruit zag en wat voor mensen er rondlopen. Een erg mooi lang strand, met een mooie boulevard erbij met veel leuke winkeltjes. Hier kon ik me niet meer inhouden dus heb ik een te gekke bikini gekocht, waar ik erg blij mee ben. Verder waren er veel skater en surferdudes die allemaal even aardig waren. De eerste 2 nachten was het helaas regenachtig weer en hebben we de meeste tijd in de McDonald’s doorgebracht om daar te gaan internetten. We wouden wel blijven omdat we wisten dat het met mooi weer erg leuk zou zijn. En gelukkig, de 3e dag was het stralend mooi strand weer. Toen we s’ochtends wakker werden op de die avond daarvoor nog lege parkeerplaats was de hele parkeerplaats vol met auto’s waar surfplanken in of op lagen. We werden daar al een uur of 7 wakker van. Als je goede surfmoves wilt zien moet je vroeg uit de veren en vroeg in de badkleren want s’ochtends vroeg zie je de beste zijn we dus achter gekomen. De hele parkeerplaats stond dus vol en iedereen keek erg lacherig naar onze slaperige hoofdjes. Deze dag liepen we naar het centrum toe (wat ongeveer 3 kwartier lopen was). Het was wel lang lopen maar onderweg zag je genoeg want het was een pad langs de zee, waar dus veel surfers in waren. Ik vond het geweldig om te zien. De skaters trouwens al helemaal!! In het centrum lagen we op het strand en gingen de winkeltjes bekijken. Het was een leuk stadje, aardige mensen. Echt typisch Rockit Power haha. De laatste avond zagen we veel mensen richting het strand lopen langs onze campervan. Ik vroeg op een gegeven moment waar iedereen heen gaat en de jongen zei dat er een feestje is op het strand en nodigde ons meteen uit. Wij pakte onze wijn en gingen ze achterna. Het was een Colombiaans beach feest, en erg gezellig. Zo hebben we Surfer Paradise mooi afgesloten want de volgende morgen gingen we weer verder rijden. In totaal zijn we hier 4 nachten gebleven.

Maandag 15 oktober reden we verder richting Nimbin. Het hippie dorp van Australië waar ik ook naar uit keek. Ze zijn er zelfs mee bezig om weed te legaliseren in dit dorp. Het was ongeveer 70 kilometer rijden. Dus dat viel erg mee en we waren er daarom ook zo. Het was wel iets meer landinwaarts. Aangekomen zochten we in ons boek een camping. Ja dit keer weer een camping omdat het tijd was om te wassen en om alles op te laden. Ik had me telefoon alweer een paar dagen niet kunnen gebruiken. Eerlijk gezegd raak je daar aan gewend en het is best rustgevend. En Nimbin stond erom bekend dat alles goedkoper was. We hadden een leuk hostel gevonden waar je ook met je campervan kon staan. Zo konden we evengoed gebruik maken van hun douches, keuken, woonkamer met tv etc.. Bij de receptie zat een mooie vrouw met lange dreads en hippie kleding aan. Ze was erg open en ik moest haar hostel meteen als me eigen huis zien. Voor 14 dollar per nacht. We pakte meteen al onze was en liepen naar de wasserette. De vrouw had trouwens een leuke rondleiding gegeven. Het was net een huis met een echte woonkamer waar mensen tv zaten te kijken. Een leuke keuken, waar je gratis thee en koffie kon pakken. Een mooi zwembad waar veel hangmatten bij hingen en met een prachtig uitzicht. Hier blijven we 1 nachtje. De volgende dag zijn we naar het dorpje gegaan wat mij echt aan Ruigoord liet denken. Aan de foto’s op mijn facebook zie je hoe het eruit zag. De vrouw van het hostel vroeg hoe wij de weg steeds wisten en we vertelden haar dat we nog ouderwets met kaarten en plattegronden werkte. Ze vertelde dat ze ooit een onwijs groot dik mooi super gaaf boek had gekregen om Australië door te reizen met haar camper. Daarin staan alle plattegronden van heel Australië en alle restarea's etc.. Ze wou hem aan mij geven maar dan moest ik wel beloven dat ik hem goed zal gebruiken en aan het einde van me reis weer aan een andere backpacker moest geven zodat hij steeds goed gebruikt wordt. Dit was erg aardig van haar en ik heb het natuurlijk beloofd! Ze gaf hem wel weg met pijn in haar hart zei ze..Daarna reden we meteen door naar Byron Bay. Tussendoor nog even gestopt bij Point Danger waar je een mooi uitzicht had op Surfer Paradise in de verte..

Byron Bay
Ten eerste, we zijn nu uit Queensland en zijn New South Wales ingereden. New South wales doet wel aan de winter en zomertijden dus dat betekend dat het bij ons nu een uur later is, en dat betekend dus ook dat het tijdsverschil met thuis nu 9 uur is. En volgende week waarschijnlijk 10 uur vanwege de wintertijd in Nederland. Oke.. Toen we aankwamen zagen we heel veel skaters en surfers, net zoals in Surfer Paradise. Meteen kwamen we een Aldi tegen dus we konden even goedkoop boodschapjes inslaan. We hebben een hostel geboekt voor 4 nachten die we hebben gevonden via een information centre. Het hostel heet Art Factory en is mooi ingericht. Erg groot met veel kunst, een zwembad, gratis workshops zoals joga en hoe overleef je in de wildernis, 2 leuke bars met podiums waar iedereen mag optreden en dat wordt ook vaak gedaan en ga zo maar door.

Ik zit nu op internet in het hostel en heb daar net 1 nachtje geslapen. (gewoon in de campervan trouwens). Er zijn heel veel Nederlanders, eigenlijk even te veel vinden wij. Normaal gesproken doe je heel erg enthousiast als je een Hollander tegen kom, maar nu ondertussen niet meer haha. Maargoed.. hier ga ik dus mijn verjaardag vieren Het schijnt dat je 21e verjaardag hier iets heel groots is en belangrijk. Je Twentyfirst!!.. Dus ik ben erg benieuwd. Jasmine en Sarah vroegen waar ik het liefst me verjaardag wou vieren, en heb dat beantwoord met Nimbin of Byron Bay. Erg lief van ze.
In mijn volgende verslag schrijf ik dus verder over Byron Bay,

Geniet, en liefs van mij..

  • 17 Oktober 2012 - 10:01

    Mams:

    Hoi Marly, wat weer een prachtig verhaal en ja, je zal je thuisvoelen in een hippiedorp haha. geniet maar lekker van het mooie weer want hier is het regen en nog eens regen. Wat zal het een speciale verjaardag voor je worden...... Wij nemen er hier wel een borrel op. xxx mams

  • 17 Oktober 2012 - 10:29

    Judith:

    Zitten wij hier in de regenachtige herfst in het koude Nederland! Wat heb je t heerlijk joh, mooi weer, leuke meiden waarmee je reist.. Echt super om iedere x je verhalen te lezen,. Stiekem hoor ik ook verhalen van Iloon, leuk dat jullie elkaar nog veel spreken! Pittig dat die meiden met je verjaardag bezig zijn, wordt vast een onvergetelijke dag!! :D Blijf GENIETEN!! Dikke kus, liefs

  • 18 Oktober 2012 - 13:34

    Buurtjes Breed:

    Wat een geweldige reis en de verhalen er over. Van harte gefeliciteerd met je 21 ste. Dit is vast een verjaardag die je nooit zal vergeten. We blijven je volgen dus geen slechte dingen over ons vertellen.Geniet blijf gezond en een goeire reis. Buurtjes Breed

  • 19 Oktober 2012 - 21:48

    Marco En Herma:

    Hoi marloes,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wel bijzonder om dat aan de andere kant van de wereld te vieren. We lezen af en toe je verhalen. Leuk! Ook gefeliciteerd van opa en oma van der bos. Jaap wil graag iets weten over de dieren in Australie. Hij von het erg leuk om te zien dat je een slang en een krokodil vast had.
    Groetnis ut Snits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 21146

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: