5e week en 4e vrije dag - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu 5e week en 4e vrije dag - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

5e week en 4e vrije dag

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Februari 2011 | Turkije, Göynük

Week 5 + mijn 4e vrije dag

Zaterdag 5 februari: In deze week stond ik weer samen met de avondploeg. Het zijn ontzettende leuke collega’s. zon hechte groep met zijn alle. En dan vooral de jongens. Het is hier precies andersom dan in Nederland. Als de jongens elkaar begroetten, kussen ze elkaar op de wangen en geven ze elkaar een dikke knuffel. En als ze naast elkaar zitten doen ze vaak even een arm om elkaar heen. Meiden zwaaien enkel even naar elkaar of geven elkaar een hand. Ik vind het ontzettend grappig om te zien. Ik merk ook dat ik met een paar collega’s al een echte band heb gemaakt.

Maargoed, even over de werkzaamheden. Het werk is ongeveer het zelfde dan vorige week. Alleen nu had ik het avondmaal in plaats van het ontbijt en de lunch. Tafels ruimen, en opnieuw opdekken, en glazen naar de spoelruimtes brengen. Dit is heel belangrijk omdat de glazen hier nogal snel op zijn. Heel slecht eigenlijk. Maar zo motiveer je je medewerkers wel om alles heel snel op te ruimen! misschien juist heel slim bedacht. Zo zie je nooit lege glazen op de tafels staan. Na het avondmaal de spoelruimtes opruimen met zijn alle. En als alle mensen weg zijn, alle tafels weer klaar zetten voor het ontbijt alvast.
Deze week stonden er ook 3 doner kebab (dingen) met koks erachter. Zo kon je vers gesneden doner kebab halen daar. Sorry ik heb geen idee hoe je het noem. Maar het rook altijd wel verrukkelijk, en we namen soms even stiekem een bordje mee naar achter natuurlijk. Want ik eet verder bijna geen vlees hier, wat ik wel mis hoor! De mensen achter de spoelmachines roepen ook vaak marloesi!! , en dan moet ik even wat cola en Fanta voor ze halen. Omdat ik bij de bar drankjes mag halen, maar hun niet, omdat hun bij de spoelruimtes moeten blijven. Dus zo denkt iedereen weer aan iedereen.
Op maandag kwam er s’avonds een man die Turkse muziek ging maken, alle gasten zaten bijna te kijken, en later op de avond danste bijna iedereen. Die Turkse dans was wel leuk om te zien. Zelf had ik me er maar niet aan gewaagd.

Op vrijdag 4 februari had ik weer een vrij dagje. Deze dag hadden wij niet veel op de planning staan. Ik wou alleen wel graag even naar de wasmachine toe om te wassen. Maar helaas kregen wij de deur niet dicht! En verder was bijna iedereen aan het werk, dus we konden ook niet om hulp vragen. Dus het wassen was niet gelukt. Toen gingen we maar weer even naar een supermarktje toe, wat koekjes gehaald, en toen op de kamer gehangen. S’avonds even naar het personeelshotel gegaan, spelletje gespeeld en toen weer terug naar de kamer. Deze dag hadden we het een beetje rustig aan gedaan.
Vandaag was het eten weer rijst met bonen, en het weer is wisselvallig. Soms een bui en soms droog. Temperatuur is rond de 15 graden nog steeds. Dus bijna even warm dan in Nederland! Ik hoorde dat het daar vandaag 11 graden was op de radio. Verderop in Turkije ligt zelfs een berg sneeuw! Maar gelukkig sneeuw het hier bij de kust nooit, dus hier komt het niet.

Aldus mijn 5e week en 4e vrije dag. Ik ga straks weer lekker aan het werk. En volgende week moeten we waarschijnlijk weer ergens anders werken. Rosalien hoorden van de restaurant manager dat we misschien in de keuken gaan werken. Maar dat is nog niet zeker volgends mij. Ik zie het allemaal wel. Het wordt vast leuk!

Marloes

  • 05 Februari 2011 - 13:08

    Sita:

    het wordt al gezelliger, straks wil je niet meer terug naar Spanbroek.
    Heb je de post al gehad?
    xxxxxxxxmams

  • 05 Februari 2011 - 17:17

    Nico En Annemiek:

    ha doe marloes, wat vliegt de tijd he, hier is een broodje donner kebap ook heel lekker hoor, al sje terug bent moet je die in nederland maar eens gaan proeven.
    groet annemiek

  • 06 Februari 2011 - 22:40

    Lilian:

    hoi marloes late reactie van mij ,komt omdat we een weekend weg waren met joop en pauline naar beekbergen. lekker dat je het nog naar je zin heb daar. veel plezier nog en werk ze gr lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Göynük

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21202

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: