woensdag 9 februari - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu woensdag 9 februari - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

woensdag 9 februari

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Februari 2011 | Turkije, Göynük

Woensdag 9 februari: Ik zit nu op me kamer en heb net lekker gegeten met Rosalien en wat Turkse collega’s. Rijst met doperwtjes, aardappel blokjes met een saus en een heerlijke soep. Ik was 4 uur weer klaar met werken. En dacht ,laat ik zomaar eens een stukje gaan typen. In mijn vorige verslag schreef ik dat we deze week misschien in de keuken mogen werken en zo niet, dat we in ieder geval ergens anders gingen werken deze week. Helaas moesten we toch nog verder werken in het restaurant deze week. Ik vond het best tegenvallen omdat ik mezelf er al op had ingesteld dat ik ergens anders kwam te staan. Maargoed, deze week dan hopelijk voor het laatst. Rosalien en ik hadden het er al overgehad waar we dan wouden werken. We willen allebei heel graag nog even 2 weekjes met het animatie team meedraaien. Heel toevallig kwam Rosalien de Chef van het animatie team tegen vanochtend toen zei vrij was. Hij zei dat we dankzei hem in deze kamer zaten zo dicht bij het hotel. Omdat het voor meisjes zoals ons nogal gevaarlijk is om in het donker over straat te gaan in Turkije. En dat wij dankzei hem ook een internet kabel hebben (die werkt). Want dat is hier niet vanzelfsprekend. Ze vroeg aan hem of we volgende week misschien met het animatie team mogen meedraaien, maar hij kon er nog geen antwoord op geven. Hij wou eerst even praten met de bar en restaurant chef daarover.(een goede maat van hem vertelde hij). En hij moest er nog even over nadenken omdat er niet veel te doen is qua animatie deze periode. Ik zag wel vandaag dat het zwembad werd leeggepompt (het zwembad zat vol met vuil water). Dus misschien gaat het zwembad binnenkort wel open! Ik hoop het!! Dan is er ook automatisch meer te doen bij het animatie team. Maargoed ik hoop dus dat ik daar nog even kom te staan. Want 6 weken in bar en restaurant vind ik wel weer genoeg eigenlijk.

Het weer is deze week wel super. Volop zon, en een graadje of 21. Wel heel warm om in te werken. Dus ik hoop dat het volgende week weer dit weer is, want dan ben ik overdag vrij, en moet ik s’avonds werken (als we de zelfde werktijden aanhouden tenminste).

Verder zijn we deze week eens op zondag vrij. Ik vroeg of dan de winkels open waren, en ze vertelde dat iedere winkel zijn eigen openingstijden had. Zoiets had ik ook al een beetje in de gaten. De ene winkel gaat s’morgens om 8 uur open, en de ander om 3 uur en blijft bijna de hele nacht open. Net waar de winkeleigenaren zin in hebben. Dus er is zondag vast een winkel open. We zijn van plan om dan naar het plaatsje Demre te gaan. Daar staat de oude kerk van Sint Nicolaas nog in de oude staat, en kan je daar vlak bij ook een Arena bezoeken, van gladiatoren etc. Het is wel bijna 100km hier vandaan. Dus een stukje rijden met de bus. Maar we zijn van plan om vroeg weg te gaan, dus dat komt wel goed. En we hopen natuurlijk op dit weer! En dan kom je weer dichterbij bij het plaatsje Marmaris. Iedereen heeft het altijd over dat plaatste hier. Ze willen daar allemaal heel graag werken, en het schijnt dat er elke dag hele mooie grote feesten zijn. Dit is ook het plaatste waar ik een paar jaar geleden was met mijn familie op vakantie.
Iemand van het animatie team vertelde ons dat we elke dag voor 10e kunnen wassen bij de wasserette van het hotel. Het wordt dan voor je gedroogd en gestreken. Maar geen sokken en ondergoed. Dus dat blijven we toch nog maar even in de wasbak doen. Ach ik vind het niet zo erg. Je weet dat het nog maar voor even is. Maar dat gaan we dan misschien even doen voordat we weggaan zondag.

MarloeS

  • 09 Februari 2011 - 17:41

    Sita:

    He, wat weer een gezellig stukje.
    Hopenlijk mag je nog een paar weekjes ergens anders werken.
    Zondag een lekker stukje bussen, maar dan zie je wel wat en eindelijk de kerk van Sinterklaas.
    Hou je goed xxxx paps en mams

  • 10 Februari 2011 - 11:10

    Rinus:

    Hoi Marloes,
    leuk om je stukjes telezen
    Wat nu warm om te werken ik dacht dat je wel wat gewend was (PVB in de vlindertuin)
    Groet Rinus

  • 10 Februari 2011 - 12:56

    Nico En Annemiek:

    hoi marloes, leuk hoor naar de kerk van sinterklaas, pas maar op voor zwarte piet.
    nog een paar weekjes en dan ben weer in het druilerige koude nederland. het weer is hier niet zo bie, niet koud maar wel regenachtig.
    groet

  • 11 Februari 2011 - 20:40

    Lilian:

    hoi marloes
    wij willen die temperatuur ook wel leuk stukje,groetjes aan de sint.gr lilian

  • 12 Februari 2011 - 13:08

    Jan:

    Heey lieverd!
    Jammer dat het werk niet zo afwisselend is als verwacht, maar het lekkere weer compenseert het wel weer geloof ik.
    Veel plezier in de kerk van de goedheiligman!

    Kusjes Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Göynük

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 21213

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: