de eerste week - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: marloesvanderbos

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 Januari 2011 | Turkije, Antalya

Ik ben hier nu al vanaf dinsdag elke dag aan het werk. Het gaat nu allemaal goed gelukkig.
In het begin veel gedoe, Omdat net op de dag dat wij aankwamen 1 van de directeuren ontslagen werd.
En ze opzoek gingen naar een ander.
Dit was tevens onze stagebegeleider. Dus in het begin werden we van de 1e man naar de andere man meegenomen, en niemand wist wat ze met ons aan moesten. We kregen maandag een kamer (wat niet eens schoongemaakt was) en dat was het. Verder hebben we die dag niks van hun gehoord.
Ze konden nauwlijks engels dachten wij en ze waren alleen maar heel snel in het Turks aan het praten tegen ons. (ik en mijn klasgenootje)
Onze kamer was in een klein gebouw vlak naast het hotel. Er staan 2 bedden in 1 tafeltje en een klein badkamertje. we mogen niet in het hotel zijn als we vrij zijn van het werk. Maar toch ga ik meestal effe snel naar de wc daar!
Verder die dag hebben wij alleen maar onze koffer een beetje uitgestald en veel gepraat over hoe het verder zal gaan.

Dinsdag verwachtte wij weer hetzelfde als de dag ervoor. Maar toen ik het hotel binnen liep op even naar een (schone en mooie) wc te gaan, werden we geroepen door 3 vrouwen (dat bleken later dus de 3 dochters van een andere directeur te zijn) Ja het hotel had er enorm veel!!
Ze vroegen (gelukkig konden hun wel een beetje engels) of we wouden werken.
Ik zei meteen ja natuurlijk!
Ze rieppen weer iemand en diegene nam ons weer op sleeptouw, hij liep super hard en waaheen hadden wij geen idee van. We moesten gewoon achter hem aanlopen.
Eenmaal bij de andere kant van het hotel aangekomen kwamen we in een super warm hok. We kregen werkleding.
een hele mooie witte blouse met zwarte broek en een soort van schortje voor.
Ik dacht al bij mezelf, Oke wij mogen in de bedienning staan!

Nu ben ik al 5 dagen daar aan het werk geweest in de bedienning.
Het is ontzettend leuk, je leer al meer mensen kennen en het is een enorm aardig volk!
heel erg behulpzaam en ze delen alles met elkaar.
Ik heb al veel mooie cocktails leren maken bij de bar en heb al veel mensen ontmoet.
Ik werk voornamelijk met jongere mensen en die kunnen redelijk engels praten gelukkig. Ik merk ook dat ik het al een stuk beter kan!

Ik werk nu elke dag van 4 tot half 1 snachts, met om half 6 1 pauze om te gaan eten.
al het personeel eet in het personeelsretaurant.
Ik heb 5 dagen bijna het zelfde moeten eten, Dat waren bonen, rijst en elke dag een andere soep met brood wat de gasten niet hadden opgegeten.

het klinkt allemaal mischcien niet echt lekker, Maar je went er aan. En omdat de mensen zo onwijs leuk en aardig zijn, en hun er jaar in, jaar uit, elke dag mee moeten leven. Voor maar een heel klein beetje geld. Vind ik het niet beleefd om er over te gaan klagen.

Onder werktijd vragen ook heel veel mensen waar ik vandaan kom en wat ik hier aan het doen ben.
ik zeg dan dat ik uit Holland (hollanda) kom en dat ik hier aan het leren ben voor school voor 2 maanden. En dat ik dan weer terug ga.
Ze wensen me allemaal heel veel sucses, het is echt een enorm aardig volk.
Ook stellen de mannelijke gasten in het hotel mij heel vaak voor aan hun famillie.
Dan zeggen vragen ze wie ik ben en zeggen ze , Dit is mijn vrouw en dit zijn mijn kinderen.
Heel leuk en aardig vind ik dat, Maar waarom ze dat allemaal doen?? geen idee. haha het zal hier wel een gewoonte zijn.

Ook heb ik voorgesteld om voortaam de mensen buiten op het terras te bedienen. Dit omdat als de Turkse mensen naar buiten gaan helemaal een dikke jas aantrekken steeds. Terwijl ik het helemaal niet koud heb. Ik vind het juist wel lekker wat frisse lucht op zijn tijd. Dus dat vonden ze heel erg grappig en leuk. Mja voor hun is en blijt het natuurlijk winter!
En de barman had gister een vriend in het restaurant werken. Hij bracht soms even snel wat lekkers voor ons. (je bent tog van 6 tot half 1 aan het werk zonder pauze) Dus ze denken daar wel heel goed aan hun collega's.
En ik heb bij elkaar al 3.50 turkse lier fooi gekregen. (dat is 1.75 euro) hahaha

Het weer is rond de 20 graden overdag met een felle zon, door die zon lijkt het soms nog wel warmer!
Op einde van de middag soms een dikke bui. Het is net zomer soms. echt heel lekker.

Marloes

  • 11 Januari 2011 - 18:57

    Jan:

    Leuk verslagje zo mop!
    Advies voor de volgende die heen gaat: neem een gaspitje mee. Misschien wordt in de loop der tijd wat beter geregeld voor jullie, maja daar moet je natuurlijk ook wel zelf achteraan zitten.

    suc6 daar nog mopje, en ik hoop dat skype het straks weer doet haha.
    kusje

  • 11 Januari 2011 - 18:59

    Jan:

    Leuke foto van je werkleding btw:P

  • 11 Januari 2011 - 20:34

    Joop :

    Hee Marloes! Leuk uitzicht daar zeg! Bedankt trouwens, dat jij en Jan me zondag wakker maakte terwijl ik van mijn welverdiende rust aan het genieten was! Veel succes daar nog! En ik zie je op skype wel weer, Adieu!

  • 12 Januari 2011 - 12:17

    Nathalie:

    Heej meid

    Leuk om te lezen zo!
    Gelukkig dat het nu allemaal beter gaat
    en dat het wel aardige mensen zijn.
    Succes!

    XXX

  • 12 Januari 2011 - 16:03

    Martin Stoop:

    Al eerder begrepen dat een aantal zaken nu beter geregeld zijn en dat je steeds meer je draai hebt gevonden. Zoals je zelf wel gemerkt hebt, al je in den vreemde bent, moet je erzelf achteraan. Vanzelf gebeurd er niets. Het mooie is, dat je zaken nu goed oppakt. Maar dat compliment hebben we je de afgelopen maanden al meer gemaakt.
    Ik hoop voor jou dat het weer zo prettig blijft. Is wel uitzonderlijk hoor! Het kan er soms behoorlijk spoken (neerslag en windstoten). Ben verder benieuwd wat jullie aanstaande vrijdag gaan doen.

  • 12 Januari 2011 - 20:20

    Lilian:

    heel leuk marloes groetjes lilian

  • 12 Januari 2011 - 22:56

    Tim:

    Hey Marloes, leuk dat ik kan lezen wat je allemaal meemaakt! Wel leerzaam en lekker cultureel lijkt me, en blij voor je dat engels wel goed gaat.. en je met andere mensen kan communiceren daar ;) In de bediening is ook wel tof! deed ik ook altijd.. en chillll dat het daar heerlijk weer is.. hier is t gestopt met sneeuwen en regent het dagenlang.. deprimerend kutweer..

    Maar vind het leuk dat je ook foto`s plaatst.. maak ook maar paar mooie foto`s van locale schoonheden daar! Vind ik wel interessant.. ghehe

    Maar veel plezier en succes nog! Spreek je!
    X Tim

  • 13 Januari 2011 - 08:37

    Sita:

    He, wat een leuke foto's.
    Niet teveel van die cocktails drinken he?
    he succes meidje en voor morgen: shop ze!!
    xxx mams

  • 13 Januari 2011 - 11:27

    Sita:

    He, ik ben steeds vergeten te vragen naar je postadres, wil je die doorsturen?
    xxx mams

  • 13 Januari 2011 - 21:00

    Annemiek En Nico:

    Hoi marloesvanderbos, wat leuk dat je een site hebt.
    Ik heb genoten van je verhaal.
    Het is echt leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Als je weer thuis bent kom ik een keertje een lekkere cocktail bij je drinken
    Have fun.......

  • 14 Januari 2011 - 11:37

    Marga:

    Hi Marloes,
    erg leuk te lezen wat je meemaakt.
    Zit het werkpakje een beetje lekker?
    Staat je wel chique hoor ;-)
    veel plezier, liefs Marga

  • 14 Januari 2011 - 19:48

    Opa En Oma:

    Wat leuk Marloes, ondanks dat je
    zover weg bent toch op
    deze manier
    zodicht bij ons. We blijven je
    volgen.Als we je verslag lezen gaat het nu naar wens.We waren er ook niet bang voor. Marloes die red het
    wel.We blijven aan je denken.
    Succes.Opa en Oma Koelemeijer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Antalya

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 21139

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: