2e week... - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu 2e week... - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

2e week...

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 Januari 2011 | Turkije, Antalya

Onze 2e werkweek.
Er zitten alweer bijna 2 weken op. Het werk wat we doen verschilt niet veel van de vorige week. Maar we hebben wel geruild met onze diensttijden. Zo werkte ik deze week s’ochtends van 8 tot 4 uur s’middags, en Rosalien nam mij deze week dus over om 4 uur. Op deze manier houden wij het allebei het langste uit. Zo ben je de ene week lekker s’avonds vrij, zodat je vrienden en familie kan spreken. En de andere week kan je lekker uitslapen.

De meeste dagen van deze week waren vrij rustig. 100 gasten ongeveer per dag in het hotel. In de zomer zijn het er gemiddeld 1000. Dus dit is zeer rustig. Onder werktijd ben je vooral mensen aan het helpen met hun drankjes en de bar en de tafels schoonhouden.

Vandaag was alleen wel een uitzondering. Toen ik vanochtend iets voor 8 op de werkvloer aankwam, stond de hele hal al vol met mensen. Vrouwen, Mannen en veel kinderen! Er scheen een meeting te zijn van een groot Turks bedrijf, vanuit allemaal grote steden zoals Antalya, Alanya en Istanbul. Ze kwamen allemaal bij elkaar in het hotel. Normaal gesproken gaat de bar pas open om 10 uur. Maar vandaag begon het allemaal gelijk. Het was druk, Heel druk.. Ik liep steeds met een vol dienblad aan het einde van de dag had ik een enorme zere pols. Maargoed , de tijd ging wel lekker snel. De mensen vroegen allemaal waar ik vandaan kwam. Ze probeerden het te raden, maar hadden het nooit goed. Zweden, Noorwegen en Rusland kwamen vooral ten spraken. Soms Duitsland ook nog. Maar Nederland had ik niet gehoord. Wel leuk dat ze het probeerden. De vrouwen vonden ook allemaal dat mijn ogen heel bijzonder waren. Erg grappig om te horen allemaal.

Ik liet me vertellen dat de zomer begin februari begint, in Turkije. Dus dat ik me moet voorbereiden om nog meer drukke dagen. Er gaan dan ook weer meer hotels open hier. Dus dan zal het ook wel iets minder moeilijk worden om een lekker restaurantje te vinden! Ik ben wel blij dat ik hier in een rustige periode aankwam. Zodat ik de tijd had om alles te leren, en zo werd ik niet meteen in het diepe gegooid. Kwa werkzaamheden.

Verder was het eten deze week een stuk lekkerder. In plaats van elke dag bonen en rijst, werd het nu afgewisseld. Vandaag hadden we bijvoorbeeld, macaroni, met een lekkere saus en spinazie, met een soepje. Geen idee wat voor.. maar hij smaakte wel oke.



  • 15 Januari 2011 - 18:19

    Nienke:

    Hee Marloes,
    Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Leuk dat je veel te doen hebt en dat ze je veel leren. Geniet van alles wat je mee maakt en thuis moet je weer staan onder de douche:D
    Xx je nichtje

  • 16 Januari 2011 - 12:26

    Lobke:

    Hoi Marloes!
    Wauw wat tof dat je lekker in turkije stage loopt! heel veel succes met je werkzaamheden en geniet van alles wat je ziet en meemaakt! Take care.
    xx lobke

  • 18 Januari 2011 - 18:40

    Jan:

    Heey lieverd! had je vrije dagje al gelezen , maar deze nog niet. Wel beter dat het eten al een stuk gevarieerder is haha zo voorkom je scheurbuik. Suc6 in het begin van het turkse vakantieseizoen dat zo begint. Ik heb geen hyves trouwens dus nog ff checken of ik die foto's wel kan zien.
    skype je van de week wel weer moppie!

    Kusje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Antalya

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 21144

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: