2e dag vrij - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu 2e dag vrij - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

2e dag vrij

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 Januari 2011 | Turkije, Göynük

Vrijdag 21 januari,
Vandaag was ik weer vroeg wakker, vlak naast onze kamer staat een gigantische generator die nogal veel lawaai maakt, waar ik soms nog steeds wel eens last van heb. Maar tot onze verbazing stopte hij eindelijk! Rond een uur of 11. Ik had al heel lang niet meer zoveel stilte ‘gehoord’. Omdat het hier vol staat met die generators, die dag en nacht aan staan. Gelukkig hadden wij nog wel stroom op onze kamer toen hij stopte.

Half 12 gingen wij even in het personeelsrestaurant eten, voor het eerst hoefde wij ons niet te haasten, en konden we eens lekker genieten van het eten. Het waren peultjes met rijst en een lekkere soep! Met Turks brood erbij.
Ik had op mijn vorige vrije dag al mijn ID terug gevraagd, maar was vergeten dat ik ook nog een visum erbij had natuurlijk, dus die wou ik nu terug vragen. Jammer genoeg deden ze nogal moeilijk, Tot mijn ergernis want ik zag hem gewoon achter de gene liggen!! Die in het kantoortje zat waar hij lag. Maar ik besloot toch maar om zonder mijn visum op pad te gaan. Ik probeer het op mijn volgende vrije dag wel weer.. Dat schijnt nu woensdag te zijn want ik zag daar ook meteen het nieuwe rooster liggen. Toen ik het kantoortje weer uit liep vroeg een man mij waarom ik daar was, ik legde hem uit over mijn visum die ik terug wil. Hij zei dat ik naar ene Selemin moest gaan. Dat was de restaurant chef. Ik kon hem al een beetje want ik zag hem onder werktijd wel eens. Dus ik daar heen gaan. Toen ik aankwam vroeg hij (Selemin) meteen of ik thee wou. En vroeg me om te gaan zitten. Na dat ik het kopje thee ontving begon hij te praten. Hij zei dat als er problemen waren dat ik naar hem toe moest gaan, dat hij een soort papa van het personeel is die in de bar en restaurant werkt en hij vroeg of alles verder goed met mijn ging. Ik legde hem uit dat alles goed ging maar eigenlijk wel me visum terug wou. Daarna vroeg hij of ik maandag wou beginnen in het restaurant. Omdat het in de bar heel goed ging met mij, en het meeste al had geleerd. Dus voor wat afwisseling, en zo kon ik ook meer leren. Ik zei ja natuurlijk. Dus maandag wordt een andere week voor mij. Na me kopje thee ging ik richting bus.

We besloten vandaag om te bus te pakken naar Kemer, Dit omdat Kemer ook wel een leuk stadje scheen te zijn en we de vorige keer pas in het donker daar aankwamen en toen was het meeste al dicht. Dus vandaag poging 2.

Het was inderdaad een leuk stadje, weer veel souvenirs winkeltjes en veel etenstentjes. Eerst gingen we weer even snel richting supermarkt voor wat lekker voor op onze kamer. Toen gingen we een paar souvenirs winkeltjes in, wat leuke spulletjes gekocht, en daarna even een hapje gegeten bij een kebab zaakje.
Het weer was s’ochtends wel oké. Wel bewolkt maar de temperatuur was wel lekker. Later op de middag begon het heel hard te regenen, en dat was tot en met de avond zo. Ook koelden het heel snel af. Snel naar binnen en kacheltje aan dus! En wat was het nog lekker stil op onze kamer!!! Heerlijk.

S’avonds vroegen we onder het eten in het personeelsrestaurantje of wij met een paar collega’s mee mochten naar hun hotel. Ik hoorde dat al het personeel in 1 hotel sliep met zijn alle. Ik was erg benieuwd waar dat was. Omdat ik buiten mijn werktijden niet veel te doen heb alleen op mijn kamer. Dan kan ik daar misschien heen om wat leuks te doen. Ze vonden het leuk dat wij dat vroegen en we mochten natuurlijk even mee om een kijkje te nemen daar.

Ze slapen met 4 personen op 1 kamer. Er was beneden een klein winkeltje met drinken en eten te koop. En verder een grote kamer met computers, een TV en een paar tafels waar ze dan spelletjes aan konden doen. Bijvoorbeeld kaarten. Wij gingen dat ook even doen met 2 collega’s. Ze vroegen of wij nog wat leuke kaartspelletjes wisten. Toen hadden wij hun het spelletje ‘pesten’ geleerd. Dat vonden ze erg leuk. Ook vertelde ze dat als we was hadden, we daar konden wassen. Er was een apart washokje, dus dat is wel mooi. Op de terug weg, rond een uur of 9 heel veel regen en onweer. Wel onwijs veel mooie bliksemschichten. Het was gelukkig maar 5 minuutjes lopen.

  • 22 Januari 2011 - 10:07

    Nico En Annemiek:

    hoi marloes, als ik je verhalen zo lees krijg ik de indruk dat je het best naar je zin hebt.
    de mensen om je heen zijn aardig en behulpzaam.
    ik hoop dat je geniet,
    groet annemiek

  • 22 Januari 2011 - 12:30

    Jan:

    heey lieverd!! Weer lekker genoten van je vrije dagje lees ik zo, en die generator saboteren was een goed idee lees ik.
    Leuk dat je wat vrienden hebt gemaakt daar, helpt je door de verveelde uurtjes heen. En je kan er wassen haha dus zeker nog eventjes te vriend houden haha.
    Skype je snel weer mop!
    Kusjes Jannie

  • 22 Januari 2011 - 15:41

    Sita En Douwe:

    he, dat was weer een leuk dagje zo.
    en nu ergens anders werken, ook weer leuk voor je.
    dus daar kan het ook regenen.
    hou je doed he?
    kusxxxxxxxxxpaps en mams

  • 22 Januari 2011 - 16:26

    Lilian:

    hallo marloes,fijn dat je leukecollega's heben dat je bij kan wassen.ook leuk dat je bij hun gezellig spelletjes kan doen veel plezier op je nieuwe werkplek.tot schrijvens groetjes lilian

  • 22 Januari 2011 - 16:28

    Lilian:

    soorry bij hun kan wassen gr lilian

  • 23 Januari 2011 - 22:29

    Joop Kort:

    Heey Marloes! Ik hoorde van me moeder dat je weer een nieuw stukje had getypt dus dat moest ik ff lezen! Leuk joh om een beetje op de hoogte te blijven! Mooi dat je in die bar kunt werken trouwens! Veel plezier daar nog, en misschien moet je ze maar klaverjassen leren:P

    Joop

  • 24 Januari 2011 - 10:27

    J & J:

    Hee Marloes,

    Gelukkig gaat alles goed, en die generators uit zal een hoop lawaai schelen, lekker!
    Leuk dat je nu in het restaurant mag werken, hopen dat je het daar net zo naar je zin hebt als achter de bar..
    We spreken je snel wel!

    Dikke kus, J & J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Göynük

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 21140

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: