3e vrije dag - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu 3e vrije dag - Reisverslag uit Göynük, Turkije van Marloes Bos - WaarBenJij.nu

3e vrije dag

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 Januari 2011 | Turkije, Göynük

Woensdag 26 januari, Vandaag stond eigenlijk niks op het programma. We wouden eerst naar Demre. Dat is de plek waar Sint Nicolaas bisschop was geweest in een kerk. De kerk staat er nog in de oude staat. Dus ik was daar wel benieuwd naar. Ik hoorde van verschillende mensen dat het prima te doen is met de bus. Voor dat ik de bus pakte, was ik toch wel even benieuwd naar hoe ver het nou eigenlijk was. Want dat wist niemand mij te vertellen. Ik keek even op internet en helaas was het evengoed nog 90 kilometer vanaf Kemer. En Kemer is hier 10 kilometer van vandaan. We hadden toch maar besloten om niet te gaan. Als we toch heen gaan een keer, moesten we eerder vertrekken.

Dus na het middageten gingen we met een collega naar de moskee. Hij ging even bidden daar, en vroeg of we geïnteresseerd waren? En of we met hem mee wouden. Omdat we niet meer naar Demre gingen, gingen we met hem mee. Na 10 minuutjes te hebben gelopen waren we er. In het centrum van Goynuk. Het zijn over het algemeen mooie gebouwen. Maar verder had ik er niet veel mee. Hij vertelde waar de missen over het algemeen gingen. En het kwam voor een groot deel op het zelfde neer dan een kerk. Ze bidden voor het eten, en bidden voor hun familie, en dat ze mensen wouden helpen etc..

Daarna gingen we weer terug naar onze kamer. Toen kwam ik een jongen tegen van het recreatieteam. Hij werkt nu als DJ in de disco elke avond en kon bijna perfect Vlaams praten. Dus ik kon eindelijk in het Nederlands praten met iemand. Hij had 5 jaar terug op Vlaamseles gezeten, dus sommige woorden was hij wel vergeten, maar praten ging goed! Hij vertelde dat er vandaag 900 mensen gingen inchecken en dat het dus weer wat drukker werd ook vertelde hij dat een kamer nu in de winter maar 45 Turkse lira kost per nacht All-in! DAT IS 20 EURO!! Toen ik dat hoorde had ik meteen de neiging om me vriendje Jan, en familie hierheen te halen. 1 keer eten in een restaurant is al bijna even duur! En dan kan je eten wat je wil, en gebruik maken van alle faciliteiten. Maar ik weet ook wel dat het niet kan. En een vliegticket maakt het weer een stuk duurder natuurlijk. Maar het is gewoon geen geld om in de winter naar Turkije op vakantie te gaan. En het weer is echt zo slecht nog niet, al moet je wel wat geluk hebben natuurlijk. Want nu hebben we al bijna een week regenachtige dagen.

Nu zit ik op me kamer, Rosalien is aan het internetten op haar laptop. Dus ik kan niet op internet… Vandaar dat ik nu mijn verslag typ. Vanavond gaan we waarschijnlijk naar het personeelsrestaurant, even een spelletje doen. Schaken of kaarten zal het worden. En het eten was weer rijst met bonen. Ik had die bonen vandaag niet opgegeten. Ik heb zo langzamerhand wel eens genoeg van die bonen gehad. Dus ik had alleen die saus eraf gehaald en op me rijst gedaan. Misschien vanavond even een pizzaatje halen of iets anders. We zien wel wat het wordt.

Aldus mijn 3e vrije dag.. Nog 4 en een halve week te gaan!

Marloes

  • 26 Januari 2011 - 14:04

    J & J:

    Hee Marloes,

    Dat is leuk, een moskee bezoeken..
    Dat is inderdaad geen geld voor all-in, jammer dat ik maandag met mn stage begin (Judith), dus kan niet langskomen..:(
    Hoe was het werken in het restaurant?
    Veel plezier nog even en geniet nog even van je vrije dag;)

    Dikke kus, J&J

  • 26 Januari 2011 - 14:08

    J & J:

    Oja, je kaartje was gister binnen:D

  • 26 Januari 2011 - 14:23

    Lilian:

    hoi marloes
    toevallig isjoop ook deze week met school naar een moskee geweest.viel het mee in het restaurant ?veel plezier nog groetjes lilian

  • 26 Januari 2011 - 15:21

    Nico En Annemiek:

    hoi marloes, net bij opa en oma in sneek geweest, ze hebben je verhalen gelezen en waren blij dat je het naar je zin hebt.
    groet

  • 26 Januari 2011 - 17:47

    Pap:

    Is nog 4 of 5 vrije dagen als je het zo bekijkt ben je alweer bijna thuis,
    Ik kijk er naar uit kus pap.

  • 27 Januari 2011 - 16:40

    Naat:

    Heej meid!

    Wat goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Straks wil je niet meer terug denk ;). Leuk zo op je vrije dagen stadjes enz. bezoeken.
    Hoe gaat het met je engels praten?
    Bedankt nog voor je kaartje! 2 dagen terug kwam het binnen.
    Veel plzier nog!

    Kuss Naat

  • 27 Januari 2011 - 18:45

    Opa En Oma:

    Marloes hier nog even een mailtje van
    Opa. We hebben je kaart ontvangen.
    We vonden het harstikke lief van je
    dat je er aangedacht had om ons te condoleren met het overlijden van tante Gre. De helft van je stage zit er zowat op. Voordat het weet ben je thuis. Groetjes maar weer van:
    Opa en Oma Koelemeijer.

  • 27 Januari 2011 - 18:49

    Jan:

    Heey lieverd, wederom een aardige uitdraai van je atv-dag. Wel grappig dat er eentje vlaams spreekt haha, misschien maar is een keer met truus telefoneren. Suc6 nog met de bonen, en veel plezier!
    kusjes jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Göynük

Marloes

Mijn eerste 100 Australische Dollars zijn al binnen dankzei mijn lieve broer!

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 21203

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 April 2013

Australie

03 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Mijn stage in Turkije Antalya

Landen bezocht: